Najčešća pitanja i odgovori:


1. Kada počinje priprema za školu?

Priprema za polazak u školu počinje od rođenja! Za polazak u školu neophodno da dete ima razvijenu funkciju šake kako bi lako i precizno manipulisalo olovkom i uspešno se opismenilo. A stimulacija razvoja šake počinje od rođenja. Ne kaže se za džabe da je šaka oruđe uma. Razvoj šake podstiče kognitivni razvoj. 

2. Da li roditelji mogu da podstaknu razvoj šake? 

Razumevanjem procesa razvoja šake i raznovrsnih načina za stimulaciju, roditelji mogu podstaći njen pravilan razvoj. 

3. Kada početi sa stimulacijom razvoja šake? 

Malo roditelja zna da se sa stimulacijom kreće od samog rođenja. Najpre podsticanjem otvaranja šakice, a onda nuđenjem igračaka i predmeta različite teksture koji motivišu dete da uvežbava hvatanje, lupkanje, zveckanje, ubacivanje/izbacivanje stvari iz kutija... Osim za manipulativne svrhe, veliki značaj pravilnog razvoja šake u prvoj godini je i vežbanje oslonca prilikom osvanja aktivnosti kao što su sedenje, puzanje i zaštita od povređivanja tokom prohodavanja.

4. Kako se uvežbava pravilno držanje olovke? 

Spretno držanje olovke uvežbava se sticanjem iskustva crtanja i pisanja, ali ne samo time. Čim pokaže interesovanje, najčešće posle prvog rođendana, detetu možete dati olovku, kredu ili flomaster. Pravilo je: što je dete manje, pribor za pisanje treba da bude robusniji. Najteže je manipulisati tankim priborom i to koriste starija deca. Međutim ne treba zaboraviti da postoji čitav spektar igara i dnevnih rutina koje podstiču razvoj fine motorike. Najvažnije je detetu pružiti priliku da, bez obzira na nespretnost, razvija samostalnost prilikom hranjenja, oblačenja, održavanja lične higijene i higijene prostora. Isto važi i za najrazličitije igre koje razvijaju spretnost prstiju i šake.